24 april, 4e verslag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 24 april, 4e verslag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

24 april, 4e verslag

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

24 April 2014 | Nepal, Kathmandu

Iedere dag brengt een echt verrassing!

Maandag waren we nog in Pokhara en "normale" tijd 7 uur opgestaan. Ontbijt: "warm "eten, groenten, aardappels , rijst alles zeer pittig. Gelukkig was er ook toast met honing en n eitje en Netscape, heerlijk! Lekker relaxed, hoog op balkon met uitzicht op Annapurna. Rondgelopen en gekeken en jammergenoeg ben ik toen mijn mooie rooie zonnebril verloren. Stom!
Met de boot over naar de tempel ( geroeid worden is ook heerlijk en zeker door een lichte!!) (zie foto)
Bah wat zooi in zo'n tempel, maar gelukkig kreeg ik wel een stip!
De terugreis de volgende dag was heftig, heel warm en het is toch niet mijn hobby, op reis met de bus!
Was ook weer leuk om terug te zijn in Valley House, is al vertrouwd.
Dinsdag meegegaan naar Marinko Home, waar ik vanaf woensdag, 2 en n halve maand ga werken!
De kinderen zijn aardig, ontvangen je met open armen en het begin is gemaakt. Kinderen van school gehaald en ze vinden gezellig om dan samen te kletsen!
Daarna had ik een Nepalees biertje verdiend, lekker hoor zegt zelf een Limburger!
Het verkeer en de stof is hier zeer aanwezig, maar het went , s ' nachts minder last, maar va 7 uur sta ik op, want in Kathmandu begint de dag om 5 uur en dan is het getoeter overheersend.
Te voet loop ik dan naar boudanat . Onderweg zie je hoe huizen afgebroken worden en hoe de vrouwen, ja de vrouwen met stenen sjouwen (schilderij van Klaas)
Ik neem vandaar een taxi naar het ziekenhui van Ocky, waar ook de kindertaal is met kinderen die vooral gebroken armen hebben ( uit de boom gevallen )de ouders verblijven in het ziekenhuis en verzorgen hun kind, er zijn te weinig verpleegster. Vantevoren bekijkt de social worker wat de ouders zelf kunnen betalen, de rest wordt gesponsord via kinderfonds ( zie www.kinderenvankathmandu.nl)
Terug met de "ziekenwagen" een soort oud vehicle, gaan we nog even op zoek voor sieraden, die we in Nederland verkopen voor het goede doel.
Straks gaan we eten, ( een maaltijd kost hier ong 2 euro.50) of we koken zoals gisteravond zelf.
Morgen ga ik het klooster in!!!

  • 24 April 2014 - 15:20

    Francé:

    Hallo Ger,

    Wat een hoop indrukken heb je al opgedaan en wat leuk om je zo te kunnen volgen. Geweldig.
    Veel succes op je eerste werkdag. Groetjes,

    Francé

  • 24 April 2014 - 18:31

    Ria:

    Hallo lieve Ger.
    Wat een verhaal weer, het is echt een heel andere wereld daar, wat geweldig voor je om dit allemaal mee te mogen maken.
    Gelukkig kan ik nu ook de foto's bekijken, leuk om zo nog wat dichter bij jouw belevenissen te zijn.
    Wat ben je toch een stoere meid met al die tochten die je maakt.
    Hier gaat alles zijn gangetje, zondag komt mijn kleindochter een weekje logeren dus dan gaan we weer op stap en natuurlijk schilderen he!
    Ik wens je veel plezier als je woensdag aan het werk gaat, hou ons in ieder geval op de hoogte want we leven allemaal met je mee!
    Heel veel liefs, Ria.

  • 24 April 2014 - 19:06

    Gladys Peeters:

    Hallo lieve Ger,
    Als de dag voorbij is en de avond voor ons kan beginnen betrap ik mijzelf erop om te kijken of je geschreven hebt. Aan de ene kant laat je me mee genieten in je avontuur en aan de andere lijkt het wel nostalgie voor mij. Zo herkenbaar terwijl ik toch uit een heel andere gedeelte van de aardbol kom.
    Vandaag heerlijk in de kas gewerkt althans de ochtend en 's middag dahlia's in de tuin gezet. Fijne dag morgen en tot schrijf.
    Liefs, Gladys

  • 26 April 2014 - 20:07

    Lia:

    Hoi Ger,

    Het is je misschien helemaal ontgaan, maar vandaag is het koningsdag.
    Zelfs ik ben in t oranje gaan werken.
    Maar erg gezellig. We hadden een vrijmarkt in het winkelcentrum.
    Wat waren er veel spullen op kleedjes. Ik moest toch aan jou denken.
    Hier zo rijk en bij jou zo arm.
    Konden we t maar verdelen.

  • 26 April 2014 - 21:01

    Aaf Van Der Wolde:


    Lieve dappere Ger,
    Super om je zo in dit liefdevolle werk te storten.
    Wat zullen de mensen en kinderen daar van je gaan houden.
    Spreek uit ervaring.
    Morgen wordt er geroeid naar paaltje 0 en Akkelies, Eveline en ik
    zijn de "barmeisjes".Ger,ik zal je op korte termijn bellen,ga overmorgen
    enkele dagen naar m'n zus.
    Veel liefs en voor de kinderen daar alle goeds!!!

  • 28 April 2014 - 11:30

    Leo En Ria Geijer:

    He Ger,

    We hebben na onze reis door Italië je verslagen gelezen. Is toch een heel avontuur in zo'n vreemd en tamelijk ongestructureerd land. Fijn te horen dat het je goed gaat.
    Succes en groetjes,

    Leo en Ria

  • 28 April 2014 - 13:40

    Veronique:

    Ha lieve ger,
    Ik ontvang nog niet je mails, van waar ben ik, doorgestuurd via eveline....
    Wel zo geweldig om mee te beleven jij ver weg in de andere wereld vol van grootse indrukken! Ook de foto's hebben geen uitleg nodig.
    Gister met eveline wat bijgepraat, tijdens paaltje nul, we miste jou natuurlijk.
    Uiteindelijk heb ik met lia en marijoke en anke o. Terug geroeid!
    Ik ga je proberen een gewone mail te sturen ...
    Voor nu veel liefs veronique

  • 24 Mei 2014 - 19:16

    Berthie Hagenaars:

    Hallo Ger, eindelijk lukt het mij om je te volgen op waarbenjenu.nl. Ik weet ook niet waar het mankement zat. W.s deed ik zelf iets niet goed. Leuk om jouw leven daar te kunnen volgen. Dan lijkt ons leventje hier wel heel erg saai, alhoewel ik me ook geen moment verveel. Ik ga nu eerst alle gemiste verslagen lezen. Wij zijn nog aan het nagenieten van de studiereis met Frans naar Mallorca. Hij heeft gisteren zijn attest opgehaald voor zijn eerste jaar Spaans. Het is leuk om daar weer de mensen van de reis te ontmoeten. Ik laat gauw iets van me horen. Geniet van de tijd die je daar bent. Groetjes, ook van Frans, Berthie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 13301

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 22 April 2016

Nepal 2016

15 April 2014 - 15 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: