6 juni , mooie ervaringen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 6 juni , mooie ervaringen - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

6 juni , mooie ervaringen

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

06 Juni 2014 | Nepal, Kathmandu

Werken op Marinko Home, contacten op school en Engels met de teamleden van Tiom Laura, blijft een belevenis, hoewel dit gisteren wel op de proef werd gesteld: ik ging mee naar de Boudha school, dit is voor de grotere kinderen. Plots stond ik voor class 7 ( puberleeftijd) er werd snel wat overlegd, iedereen weg en het bleek dat ik 2 maal 45 minuten Engels mocht geven aan 45 "students"!
Afgelopen weekend was ik in Baktapur, n hele mooie, oude en soms verwaarloosde stad. Ik kwam in gesprek met een vrouw, die samen met haar vader en leerlingen erg mooie mandela's en Tangka's maakt. Zo relaxed, n krukje, thee , neemt alle tijd en weet erg veel over boeddhisme, Newari ( de oude taal).
De dag later kwam ik weer iemand tegen, weer n mooie ontmoeting. Ja, als je alleen reist, maak je makkelijk contact met boeiende mensen.
In Baktapur zijn oude beroepen: spinnen, veel houtbewerken, potten bakken. (Zie foto's).
Ook enkele foto's van het onweer boven de bergen 's avonds!
Een mooi Pinksterweekend.......en speciaal voor GIES..hiephiephoera......

  • 06 Juni 2014 - 09:47

    Truus:

    Ondernemende Ger,

    Het lijkt alsof je daar hoort, geboren bent. Jouw belangstelling en liefde voor Nepal en iedereen die je daar tegen komt, is zo intens, maar ook vanzelfsprekend dat ik als thuisblijver beschaamd mijn alledaagse reilen en zeilen beschouw en er door jouw belevenissen kritischer naar kijk en mee omga. Jouw verhalen herinneren mij ook aan mijn bezoeken aan arm Brazilië, een tijd en belevenissen die nooit meer uit mijn gedachten verdwijnen.
    Een mooie tijd wens ik je nog. Lieve groet,
    Truus.

  • 06 Juni 2014 - 21:16

    Marijke:

    Lieve Ger,
    Ik heb de foto's en reisverslagen van Lia doorgekregen. Wat zit je daar relaxt tussen je pupillen. Het doet je kennelijk goed. Niet te geloven dat je al twee maanden (bijna) weg bent. Ik mis je! Het is hier ook warm, Tom en ik gaan morgen een weekend naar Hoenderlo, lekker in de bossen wandelen en fietsen.

    BLijf gezond en wees gelukkig daar in Nepal!

    Veel liefs, marijke

  • 06 Juni 2014 - 21:59

    Jacomien En Mari:

    Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad in het verre Kathemandu. Mooie foto 's. Je ziet er relaxed uit volgens mij geniet je van alle indrukken? Bedankt weer voor het mooie verslag en de mooie foto's. Groetjes

  • 07 Juni 2014 - 14:40

    Marijke Speek:

    Hoi Ger,

    Aan jouw foto's zie ik dat je enorm geniet.
    Fijn dat we er ook een vleugje van meekrijgen.

    Bedankt voor de leuke foto's en verhalen.

    Groetjes en alle goeds,
    Jan en Marijke Speek.

  • 07 Juni 2014 - 16:52

    Marc:

    Hi Ger,

    Ik lees je berichten met veel plezier en interesse. Het moet een fantastische ervaring zijn om de mensen en het boedisme op een dergelijke wijze te leren kennen in Nepal.

    Heel veel plezier en gezondheid,

    Marc

  • 10 Juni 2014 - 22:03

    Veronique:

    Ha lieverd, wat fijn hoe je daar al ingeburgerd bent. Zo hartverwarmend bijzonder!
    Prachtige foto's ondersteunenje woorden!
    Tijd vliegt maar je bent in elk moment!
    Liefs veronique

  • 16 Juni 2014 - 20:44

    Aaf Van Der Wolde:

    lieve Ger,
    Wat heerlijk,dat je ons mee laat genieten van je geweldige en warme
    ervaring in het verre Nepal.Fantastisch om zo liefdevol met de lieve kindjes
    te knuffelen; hebben ze zeker altijd nodig. nietwaar Ger.
    Ondanks alles is het ook heerlijk om je hier weer te zien.
    Take care of yourself en heel veel liefs AAF


  • 22 Juni 2014 - 22:02

    Lia Lennarts:

    Hallo Ger.
    Wat moet jou dat een goed gevoel geven, dat jij daar kan werken om de kinderen iets te leren. Wat ze zeker kunnen gebruiken in hun toekomst. Dat maakt ook jou lever rijker, denk ik. Ik wens je nog een hele fijne tijd.
    Fantastisch jou foto's. Je staat er stralend op.
    Fijn om te zien!
    Het gaat je goed. Groeten Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 13351

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 22 April 2016

Nepal 2016

15 April 2014 - 15 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: