8 febr. Werk en avontuur - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 8 febr. Werk en avontuur - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

8 febr. Werk en avontuur

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

08 Februari 2016 | Nepal, Kathmandu

Het leven hier wordt "makkelijker", er is meer zon, sinds vrijdag zijn de grenzen met India open, hopelijk nu voor langere tijd.
Vanmorgen liep ik van het Nepalese Orthopedic Hospital (waar ook een deel van de sponsorgelden terechtkomen) terug naar het guesthouse en zag kilometerslange rijen met motoren, die allemaaal benzine willen. De straat daar is helemaal kapot en doordat het regende was het een modderpoel, er moet dus nog erg veel ingehaald, opgebouwd worden en ik hoop zo voor de
Nepalezen hier dat er nu een start gemaakt kan worden!
Het weekend was er feest: (geen vastelaovond, née, hoewel als je de beelden ziet!) Lhosar, Tibetaans Nieuwjaar. De kloosters zijn dan heel mooi versierd, maar omdat er veel vernield is door de aardbeving, waren de dansen en vaak ellenlange rituelen buiten.
(Zie foto's)
Verder was het weekend bijzonder, omdat mijn jongste broer Marc hier was. We hebben samen veel gezien, naar mijn "werk" geweest, gewandeld, lekker gegeten, genoten van het moois en geschrokken van de soms bizarre armoede.
Het gaat dus prima met mij, werk met de kinderen, ben bij de projecten van Kinderen van Kathmandu, praat veel met Nepalese jongeren en vind het geweldig om steeds meer inzicht in de cultuur te krijgen.
Volgende week werk ik alweer 4 weken en ik ga er even tussenuit door een trekking te doen, met nog 2 vrouwen uit het guesthouse en don't worry, ook met een gids
We lopen de Annapurna, Ghorepani trek van 8 dagen, tot 3000mt. Spannend!
Ik ben een gelukkig mens en wens dat jullie ook toe!

  • 08 Februari 2016 - 10:25

    Veronique:

    Ha , lieve ger,
    Wat leuk om dit met je broer te kunnen delen!!!!
    Het klinkt fatastisch, hier is het vooral gewoon met grijs regenweer,
    Een paar ontstekingen, maar gelukkig lijkt deze kuur aan te slaan.
    Dadelijk weer naar mijn fysio, de oefendag.... Ik heb vrijdag weer eventjes geroeid, samen met Marijke in de boot, was gezellig.
    Voor nu veel plezier met de trekking!

  • 08 Februari 2016 - 11:35

    Ocky Pladet:

    Hoi Ger
    Nu ik dit lees heb ik er weer zin in . Ik zie over 4weken . Ik wens je veel wandel plezier op de trekking . Ik hoor het wel als ik er weer ben . Maar wat fijn dat het grens blokkade is afgelopen , het werd ook tijd.

    Groetjes Ocky

  • 08 Februari 2016 - 13:47

    Gladys:

    Dag Ger,
    Hier ben ik dan eindelijk na een stevige Mexicaanse griep van 3 weken. Fijn dat je het naar je zin hebt en ook erg leuk dat Marc geweest is. Geniet van alle het moois : het werk, de mensen, de omgeving, de natuur, de cultuur en bovenal van jezelf. Veel liefs van ons, Cas en Gladys.

  • 08 Februari 2016 - 15:08

    Ries:

    Hallo Ger,
    het klinkt weer helemaal als Ger, zoals je schrijft met weinig woorden die veel kunnen vertellen!
    Mooie tocht naar Ghorepani, ik ben destijds (bijna 40 jaar geleden...) doorgelopen naar Jomsom en Muktinath en dan over de Thorong pas naar Manang en via het Marsyandi dal terug naar Dumre. Geen idee of dat allemaal nu nog kan trouwens; er zal bij die aardbevingen wel veel verwoest zijn.
    Kom je ook in Tatopani met zijn heerlijke warme bronnen nabij de rivier, of is dat te ver?
    Alle goeds toegewenst vanuit een vooral onstuimig, maar niet echt winters Nederland!
    Ries

  • 08 Februari 2016 - 17:36

    Christa:

    Dag, Ger,
    Hit lunkte me net niet een mail naar jou te versturen. Dit is een test, voordat ik nogeen keer mail.

  • 08 Februari 2016 - 18:03

    Christa:

    Hoi, Ger,
    Een derde poging: de "test" lukte wel, maar het eigenlijke bericht werd weer niet verzonden.

    Leuk, eindelijk iets van je te horen! Ik had wel dikwijls aan je gedacht!
    Ik begrijp dat het daar nog wel afzien is, maar er klinken ook erg veel positieve geluiden in je bericht. Jij bent gelukkig in staat de omstandigheden te relativeren en ondanks alles te genieten van al het moois dat er ook is en vooral van de vriendelijke mensen en de vrolijke kinderen die jij met je opgewekte, warme natuur zo blij kunt maken.
    En dat een paar dagen samen met je broer te kunnen doen, lijkt me een bijzondere ervaring.
    Ik wens je een geweldige trekking toe - een week in indrukwekkende natuur!! - en verder met je werk veel sterkte en succes, maar vooral veel plezier en inspiratie!
    Een hartelijke groet
    Christa

  • 09 Februari 2016 - 19:08

    Frans En Berthie:

    Hoi Ger, leuk om over jouw belevenissen daar te lezen. Geweldig dat Mark er ook even was. Alles wat je meemaakt delen en samen beleven maakt het nog fijner. Het is hier ruig weer op hetmoment, weer waar Frans soms moedeloos van wordt van alle extra werk dat dat voor hem meebrengt bij kasteel Croy. Geniet ook van je wandeltocht en tot later. Groetjes, ook van Frans, Berthie

  • 10 Februari 2016 - 14:54

    Mari En Jacomien:

    Leuk om te horen hoe het gaat met jou. Geniet van de wandeltocht. Wij hebben twee dagen gewandeld in de omgeving van Sluis, ZeeuwsVlaanderen. Is wel heel anders, denk ik, maar mooi. Super dat ons kleine broertje bij jou is geweest.
    Groetjes en geniet. liefs Mari en Jacomien

  • 10 Februari 2016 - 16:02

    Marja:

    Hoi Ger,
    Zie nu pas dat je op waarbenjijnu zit, ik heb het geprobeerd te openen maar het werk nog niet bij mij.Dus als je me kan helpen in Kathmandu.
    Mooie trekking ga je maken, succes, hoop dat je ook bij de warm water bronnen komt, heerlijk is dat.
    Liefs Marja

  • 10 Februari 2016 - 18:40

    Klaas Van Den Hurk:

    Hallo Ger,

    Goed om te horen dat het goed met je gaat en gelukkig zijn de grenzen weer open, zodat er weer transport kan plaatsvinden van goederen en medicatie. Veel plezier met de wandeling en pas op dat je het kalm aan doet. 3000m is wel erg hoog.
    Ik zal je bericht doorzetten naar de groep.
    Groetjes , Klaas

  • 11 Februari 2016 - 14:26

    Margriet:

    Ha Ger,

    Toi toi met alle ondernemingen!!
    In ieder geval geniet ik van je veslagen.

    Doei, liefs margriet

  • 19 Februari 2016 - 17:34

    Lia:

    Hoi Ger,
    Fijn om te lezen dat je gelukkig bent, want wat je daar ziet en geleefd, is en blijft heftig.
    Heb je een fijne trekking gehad?
    We lezen het wel in je voldende verslag.
    Vergeet geen spullen te verzamelen die je kunt gebruiken voor als je weer komt schilderen.
    Groetjes Lia

  • 25 Februari 2016 - 20:45

    Johan En Ria:

    Lieve Ger,
    Fijn dat je zo genoten hebt, alleen wat minder dat je het nu rustig aan moet doen.
    Dat valt voor jou niet mee. Maar geniet nu maar van de andere mooie dingen.
    Nou doe het rustig aan en nog een hele fijne tijd.
    Toi toi,
    Liefs,
    Johan en ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 13305

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 22 April 2016

Nepal 2016

15 April 2014 - 15 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: