Daar gaan we.....6 juli 2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu Daar gaan we.....6 juli 2014 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

Daar gaan we.....6 juli 2014

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

06 Juli 2014 | Nepal, Kathmandu

Afscheid genomen van de kinderen, het heeft me meer geraakt dan ik er woorden voor heb! Sommige kinderen komen zo rechtstreeks binnen en nestelen zich daar.....
Ook afscheid genomen van de school van de kinderen, dat was zo anders dan wat ik verwacht, op z' n Nepalees. Ik had het boek "Puck van de Petteflet" in t Engels en "Jip en Janneke" kadoo gedaan om voor te lezen, maar daar wist de directeur zich geen raad mee....
Het afscheid van de mensen van de Engelse les was " cute", altijd veel humor met deze groepen en veel respect dat ze de moed hebben om Engels te leren, als je weet dat n aantal analfabeet zijn!
Daarna was ik 3 dagen naar Nagarkot, gewandeld en gedwaald, lekker wijntje, heerlijk na zo'n tijd, mooi gesprek met een Boeddhistisch leraar en voetballen gekeken met Spanjaarden, Engels, Nepalezen, te gek!
En nu net...het koffer ingepakt, het zweet brak me uit, natuurlijk kreeg ik het niet dicht.
Ik ga morgenvroeg naar Kopan Monastery, moet vandaag dus uitchecken hier en vrijdag weer inchecken in een andere kamer.
Volgende week om deze tijd zit ik in de lucht!
Fantastisch om mijn kinderen en kleinkinderen en jullie allemaal weer te zien!
Mijn droom werd werkelijkheid, mooier en intenser dan ik gedacht had en ondanks dat Pages gecrasht is, mijn dagboek, neem ik een hart vol goede herinneringen en gedachten mee en ben dan ook heel blij en dankbaar dat het geluk is ! Dat ik zoveel geleerd en genoten heb!
Ik kan zeggen " tot ziens" !

  • 06 Juli 2014 - 09:24

    Ria:

    Lieve Ger,

    Het afscheid zal heel zwaar zijn voor je maar je neemt ze mee in je hart en je droomwens is uitgekomen!
    Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen en wens je een hele goede reis terug!
    Geniet nog van de laatste dagen en snel weer tot ziens.

    Een dikke knuffel,
    Ria.

  • 06 Juli 2014 - 09:31

    Klaas:

    Beste Ger, het was een prachtige reis. Je kunt terugkijken op een belevenis die wij met ons allen nooit zullen meemaken. Alles zit in je geheugen en je kunt de beelden bij je zelf oproepen wanneer je maar wilt, ook zonder apple. Maar misschien kun je de bestanden van je dagboek nog terughalen. Ergens op de ipad wordt alles bewaard. Misschien zelfs in de ICloud, als je die aan had staan.

    Veel succes met de terugreis, en we zijn benieuwd naar al je verhalen. De eerste les 1 september zullen we een en al oor zijn.

    Klaas.

  • 06 Juli 2014 - 10:07

    Liny Martens:

    Lieve Ger,
    Ik dank je voor de verslagen van je reis. Het was leuk om te zien wat jij daar allemaal meemaakt.
    Nog een week en dan zit het er weer op voor je. Ik wens je een goede reis terug en hoop je weer gauw te ontmoeten hier.
    Lieve groet,
    Liny

  • 06 Juli 2014 - 12:09

    Tonnie En Herma Jacobs:

    Beste Ger,
    Wij wensen je een goede reis naar huis, geniet nog van de dagen die je daar in die bijzondere omgeving nog hebt. Wij zijn zeer benieuwd naar de ervaringen die je daar hebt opgedaan.
    Tot ziens op onze wandelingen.
    Met vriendelijke groet.
    Tonnie en Herma Jacobs.

  • 06 Juli 2014 - 12:43

    Gladys:

    Lieve Ger,
    ik kan me heel goed voorstellen hoe zwaar het afscheid is. Het is een ervaring die zoveel indruk op je maakt, zo groot dat je dit van tevoren niet kunt inschatten. En het is het zeker waard om dit meegemaakt te hebben. Tegelijk kijk je ook uit naar thuiskomen, heel dubbel, he? Daar zullen ze je erg missen en wij kijken uit naar jou komst. Zo is het leven lieverd, alleen maar goeds voor zo'n lief mens als jij. Tot gauw,
    Cas en Gladys


  • 06 Juli 2014 - 13:02

    Karin:

    Hoi Ger,
    Ik heb je verslagen met plezier gelezen. Heerlijk dat je je droom hebt kunnen verwezenlijken.
    Goede reis terug en tot gauw.
    Veel groetjes,
    Thei en Karin

  • 06 Juli 2014 - 14:23

    Marianne Van Der Sterren:

    heey Ger,

    Heeeeel veel sterkte met het afscheid nemen, want je hecht je zo gauw en zeker met deze leuke, lieve mensen en kindjes. Ik kan me dat goed voorstellen. Ze zullen het wel heel jammer vinden en dat maakt het nog erger om weg te gaan denk ik??
    Nogmaals heb genoten van je verslagen en heb ze bewaard. Altijd leuk toch om terug te lezen.

    Zal volgende week aan je denken met de vierdaagse.
    Loop met Leny samen en Dorien loopt mrt haar zus geloof ik.

    Hou je haaks en tot snel.

    liefs
    Marianne van der Sterren




  • 06 Juli 2014 - 16:42

    Gemmy:

    Lieve Ger,

    Moeilijk om afscheid te nemen, dat kan ik me goed voorstellen! Heel veel sterkte daarmee.
    Ik kijk ernaar uit om al je spannende, avontuurlijke, ontroerende verhalen te horen.
    Ik wens je een hele goede terugreis. Niet verdwalen!!

    Tot ziens

    Knuffel,
    Gemmy

  • 07 Juli 2014 - 21:59

    Netty Van Gerwen:

    allerallerliefste buurvrouw.hoe moeilijk het afscheid daar is hoe bijzonder het weerzien zal zijn met alle mensen hier in nl die ziels veel van je houden.goede vlucht en tot volgende week . dikke kus van de van gerwentjes

  • 07 Juli 2014 - 22:57

    Lia:

    Beste Ger, wat een reis, wat een avontuur, wat een verhaal. Je zal dit alles een plekje moeten geven als je weer in ons Brabant bent.
    Maar dat lukt jou, net zo als jij je droom hebt waar gemaakt. Bedankt voor je verslagen. Die we met plezier hebben gelezen. Veel succes met het afscheid nemen.
    Ik wens jou een goede reis toe. Groeten Lia

  • 08 Juli 2014 - 23:49

    Ries:

    hallo Ger,
    tussen twee reizen in lees ik je afscheidsverslag. Dank je wel voor alle rapportages-vanuit-het-hart, en het met sobere woorden trefzeker overbrengen van veel wat je heeft geraakt.
    Straks bij terugkeer in Nederland zullen al jouw dierbaren een Ger ontmoeten die enerzijds vertrouwd is maar anderzijds 'onherstelbaar veranderd' is.....
    Hartelijke groet van
    Ries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 1129
Totaal aantal bezoekers 13344

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 22 April 2016

Nepal 2016

15 April 2014 - 15 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: