en verder.......4.3.16 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu en verder.......4.3.16 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

en verder.......4.3.16

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

04 Maart 2016 | Nepal, Kathmandu

Dank voor alle reacties! Heeft geholpen, want na een paar dagen kon ik weer verder....werk bij de kinderen, mee naar school en de engelse les, nu 2x in de week bij beide huizen.
Het is geweldig hoe de werkers zich inzetten en enthousiast zijn, het maakt niet uit of je al Engels spreekt of analfabeet bent.
Op deze manier leer ik ook veel van hen, Hun cultuur, Hun achtergrond.
mondjesmaat vertellen ze meer over hun land, de frustraties betreffende de regering, de (on)mogelijkheden die er zijn.
De meest voor komende zin als je vraagt hoe het gaat is " fine, didi", de kinderen en Nepalezen Zijn terecht trots op hun geweldige land, maar de loyaliteit begint nu af te brokkelen!
Zaterdag ga ik met de grote jongens naar de stupa, we gaan taart eten, Dan heb ik met alle kinderen een uit stapje gedaan (met dank aan de sponsors). Genieten voor alle partijen!
Komende weken hou ik me bezig met alles wat scholing betreft, bezoek aan scholen, les geven, de kinderen in de scholen be zoeken, die gesponsord worden via kinderenvankathmandu
( voor 15 euro p.m. kan een kind naar school!) contacten met Maitri Griha, enz.
Ik ben al over de helft van mijn verblijf hier, voel me echt op mijn plek, ook als het soms dubbel voelt, jullie missen en graag hier zijn! De zon schijnt, Hopelijk ook voor jullie!


  • 04 Maart 2016 - 10:46

    Ria Van Poppel:

    Hallo Ger,
    Wat fijn te horen dat het weer zo goed met je gaat en dat je je helemaal daar happy voelt.
    Nu hier valt er op het moment natte sneeuw, dus niet echt gezellig.
    Nou geniet van het uitstapje en de .......... Taart.
    Heel veel liefs,
    Johan en ria

  • 04 Maart 2016 - 11:27

    Ocky:

    Hoi Ger

    Fijn dat je het weer naar je zin hebt, en dat je weer druk bezig ben. Maar volgende week hoor ik het wel. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen . Ik ben druk bezig met de voor bereiding nu . Groetjes en zie je spoedig ocky

  • 04 Maart 2016 - 16:25

    Gladys:

    Hi Ger, het is altijd genieten van jouw verhalen. Fantastisch zoals jij je daar op je plek voelt. Geniet ervan want voor je het weet zit het erop. Veel liefs van ons. Cas en Gladys.

  • 04 Maart 2016 - 21:21

    Riny:

    Hoi Ger,
    Via Marijke krijg ik jouw reisverslagen, dus ik volg je ook. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Als je weer terug bent maken we snel weer een afspraakje met z'n 3-tjes, jammer dat ik je voor je vertrek niet meer gesproken heb. Geniet er maar van, het is beter om daar de mensen te helpen in hun eigen omgeving, dan hier al die vluchtelingen in een "vreemde" omgeving. Groetjes,
    Riny

  • 05 Maart 2016 - 14:55

    Mari En Jacomien:

    Goed te horen dat je been is opgeknapt. Wat een spannend leven heb je daar. Geniet van alles en goed dat je je daar thuis voelt. Hier is het nog steeds een beetje koud en zien erg uit naar een zonnetje..........
    Groetjes Mari en Jacomien

  • 05 Maart 2016 - 21:16

    Netty Van Gerwen:

    hoi ger .goed te horen dat je het naar je zin hebt.de buurman is erg rustig.we zien en horen hem niet.zn auto zien we staan dat is alles.hier naar omstandigheden.nog een paar weken en dan kunnen we weer samen borrellen op t bankje. dikke kus van allen.toon en netty

  • 07 Maart 2016 - 20:48

    Karin:

    Hoi Ger,fijn dat het goed met je gaat. Veel plezier nog daar want de tijd vliegt... :)
    Veel groetjes Thei en Karin XXX

  • 08 Maart 2016 - 11:20

    Christa:

    Lieve Ger,
    Ik had een berichtje gemist, maar nu ben ik weer bij: Wat heb je fantastische dagen meegemaakt en geweldige hoogten (!) bereikt, super! Jammer voor de voetproblemen naderhand, maar ja, zoals je schrift, was je na enkele dagen gelukkig weer aan de slag. Ik hoop dat het verder nu goed gaat met de voet. Als ik lees wat je allemaal doet heb ik de indruk dat je weer fit bent en veel kinderen blij kunt maken! Daarbij wens ik je veel succes en vooral veel plezier!
    Trouwens, ik zal me deze week echt over onze wandeling buigen. Met schrik heb ik gisteren gezien dat die al op 20/21 mei, dus over ruim 10 weken gepland is. Maar, dat komt wel goed.
    Voor jou heel veel lieve groeten
    Christa

  • 08 Maart 2016 - 12:46

    Margriet:

    Ha Ger,

    Klinkt nog steeds allemaal goed.
    Fijn om jouw verslagen te lezen en fijn dat er in staat dat het ook goed met je gaat.
    Geniet nog!!

    Groetjes Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 13303

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 22 April 2016

Nepal 2016

15 April 2014 - 15 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: