14 maart. Ongelooflijk! - Reisverslag uit Kanhaipura, India van Ger Peeters - WaarBenJij.nu 14 maart. Ongelooflijk! - Reisverslag uit Kanhaipura, India van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

14 maart. Ongelooflijk!

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

14 Maart 2016 | India, Kanhaipura

Vandaag was ik in Baktapur, een hele mooie oude stad, die vaak op t.v. was tijdens de aardbeving! Een stad met heel veel tempels, oude huizen en uitgesneden houtwerk. Ook bekend om de mooie potten, vaak ook in stro gebakken.
Verwoest...kapot...stenen.......gaten ....scheuren...
Als je daar middenin staat is het ongelooflijk!
Vorige week was ik in Durbar Square ( betekent oud middelpunt) in Kathmandu. Raakte me zeer, temeer omdat ik samen met n "collega" was, die vorig jaar werkte tijdens de aardbeving en de verwoesting toen gezien had. Maar nu bleek dat er in 1 jaar tijd niets veranderd was, zelfs niets opgeruimd! Voor de huizen waar mensen omgekomen zijn, liggen grote en kleine stenen, die rood geverfd zijn, de kleine stenen liggen er voor kinderen!
Waar is het geld voor de hulp gebleven, vragen wij ons af, hoe corrupt is de regering!
Wat niet betekent, dat er geen geld /hulp gegeven moet worden....
Bijna 1 jaar en nog zoveel treurnis....vriendelijke hard werkende Nepalezen, die niet vergeten mogen worden!

• 14 Maart 2016 - 14:55

Jacomien:

Hallo Ger,
    Wat een ellende! Hopelijk zie je nog lichtpuntjes! Maar mensen zoals jij zullen daar wat hoop brengen voor de mensen. Ik zie dat het bij jou avond is en hier 15.00 uur in de middag. Wij hebben mondelinge examens en proefwerkweek en ik ga over een half uurtje naar Maarheeze. Geniet van alle indrukken en tot ziens!

• 15 Maart 2016 - 21:07

Netty Van Gerwen:

Hoi Ger.Heftig wat je daar allemaal ziet.
    Gelukkig zijn er mensen zoals jij die daar wel iets doen voor de mensen en ze echt helpen.Sprak een paar weken geleden iemand die bij ons om de hoek woont die ook voor 3 maanden in nepal vrijwilligerswerk ging doen.Hij zag wel waar hij uitkwam en heb hem vertelt over jouw en de kinderen van Katmandu.Zijn naam is Mark en dat is het enige wat ik van hem weet.Hoorde van de buurman dat je toch iets eerder naar huis moet ivm je visum.Ger tot snel .Ik mis je hoor.dikke kus van ons .Toon en Netty.

• 16 Maart 2016 - 08:19

Joan:

Wat treurig om te horen Ger. Ben zowel in Baktapur al,s op het plein geweest destijds. Allebei ongelooflijk indrukwekkend . Vreselijk om te horen hoe het er nu bij ligt. Dat gaat een mens aan het hart. Heel veel succes met je werk Ger! Liefs! Joan

• 16 Maart 2016 - 13:07

T. G.:

Je zou de moed verliezen, Ger, maar dat doe jij vast niet. Succes met de ondersteuning van mensen die beter verdienen.
    Liefs,
    wandelmaatje T.

• 18 Maart 2016 - 10:52

Margrietpeeters@home.nl:

Dag Ger,

Wat een trieste constatering. En ja logisch dat je je er vragen over stelt.

Moet er eigenlijk niet aan denken wat de realiteit echt is. Vanuit Nederland krijg je dat echt niet mee.
    Heftig om hiermee geconfronteerd te worden.

Sterkte hiremee.
    Hou je taai.

Liefs margriet

• 22 Maart 2016 - 07:46

Gladys:

Dag Ger,
    lees nu pas je verslag. Ik kan me heel goed voorstellen dat je schrikt van wat je ziet. Je vraagt je af waar is het geld gebleven? En nu? Ja dat hakt er behoorlijk in. Gelukkig dat er mensen zoals jij er zijn en gewoon doorgaan. Knap! Sterkte en ook veel liefs van ons,
    Cas en Gladys

• 22 Maart 2016 - 19:16

Aaf Van Der Wolde:

Lieve ger,
    Had een enorm epistel gemaild,maar werd niet geaccepteerd.
    Vannmorgen gezellig geroeid en koffie.
    Wat doe je vele impressie op Ger,mooie en emotionele.
    Morgen middag zingen in den Bosch en .m'n schoondochter komt
    luisteren. vrijdag komt echt waar de tuinman,dus geen roeien.
    Hopenlijk gaat het goed met de lieve kindjes in de klas en tehuis.
    Alles geregeld voor de konings dag.
    Ik eindig met veel liefs AAF