Heaven. Heavy. Rust - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu Heaven. Heavy. Rust - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

Heaven. Heavy. Rust

Door: Ger

Blijf op de hoogte en volg Ger

25 Februari 2016 | Nepal, Kathmandu

Na alweer 1 maand plezier werk, vertrok ik zondag (14.2)met de bus naar Pokhara en na een taxi rit en een wandeling kwamen we (2 andere gasten van het guesthouse, de gids Sera en 2 dragers) aan in Naya Pull. Iedere nachts sliepen en aten we in een zg. Theehuis, primitief tot zeer primitief, wel een warme deken, heel soms warme douche en af en toe s avonds bij de houtkachel was het zelfs "cosy".
De volgende dag klommen we naar Tikhedhunga 1500 mt en klimmen verder, 3300 treden, naar Ghorepani 2750 meter.
Dit was zwaar en tot mijn schrik merkte ik dat mijn adem soms niet mee kon, dit te wijten aan de vuile lucht van Kathmandu!
De Bergen met de sneeuwtoppen zijn zo mooi! De vergezichten, de bossen met bomen heel oud en grillig, vooral de rododendrons, die nu net gaan bloeiende, water stroompje en watervallen.......
We zijn met klimmen en dalen gegaan tot 3200 mt.
Ik als mensje ben zo onder de indruk van alles wat ik gezien heb, van de schoonheid, de frisheid, de zon, de Sterren s nachts, de begeleiding, ben echt blij dat ik dit deed en kon!
Via dalen, stijgen, genieten zijn we via Ghorepani, Ghandruk, landruk en Damphus terug gegaan naar Pokhara, waar ik nog 1 extra dag bleef om n stukje met de boot en verder de Peace Pagoda te beklimmen.
Weer zin om terug naar Kathmandu te gaan en
aan het werk....maar dat liep anders....
Mijn linker been zwol en werd pijnlijk, dringend advies om voor onderzoek naar het ziekenhuis te gaan, arts was bang voor thrombose, ( op name van 1 dag) gelukkig niet! Maar wel een zwelling door overbelasting, dus nu been op een stoel (nog 1 week), zit in de zon en kan ik meteen leren hoe Nepalese mensen met tegenslag omgaan:"take it, like it is, didi"!
Jammer genoeg is het nog niet mogelijk om foto's mee te sturen!

  • 25 Februari 2016 - 08:30

    Marja Terburg:

    Jeetje Ger, Ja dat is behoorlijk overbelasting.Komt vast van de belklimming naar Gorophani daar weet ik allies van, maar wat een er ervaring he zo hoog in de bergen
    Rustig aan daar, wij komen eraan.
    Tot Maandag
    Liefs Marja

  • 25 Februari 2016 - 08:37

    Joan:

    Ha Ger! Een en al ondernemendheid en dapperheid! Wel een beetje op jezelf blijven passen he? Maar de mooie vergezichten neemt niemand je nog af. Hoop dat je kunt doen wat je je had voorgenomen. Wat een treurnis dat de opbouw zo slecht op gang komt. En er was al zoveel armoede. Heel hartelijke groet. Joan

  • 25 Februari 2016 - 09:43

    Annie Huijbregts:

    Lieve Ger,
    En nu ga ik natuurlijk reageren als een oedeemtherapeut en dat wil zeggen dat je rust en bewegen goed moet afwisselen en als het kan zou het goed zijn om je been te zwachtelen.
    Geniet van je verslagjes want Nepal is wel heel erg mooi .
    alle goeds voor jou en je kinderen daar, lieve groet,Annie

  • 25 Februari 2016 - 13:37

    Netty:

    test Hier is alles o.k. groetjes Netty &Toon

  • 25 Februari 2016 - 15:43

    Ries:

    Hallo Ger,
    Mooi dat het goed gegaan is met die trekking naar Ghorepani!
    Jammer van dat been, en hopelijk gaat dat niet te lang duren, maar die ervaringen onderweg neemt niemand je meer af!
    In het verre Holland winterse buien met hagel en griep, dus blijf jij nog maar even daar.....
    Hartelijke groet van
    Ries

  • 25 Februari 2016 - 18:06

    Klaas Van Den Hurk:

    Hallo Ger,
    Zo merk je dat je geen 27 meer bent, maar zo te lezen heb je wel kunnen genieten van de track. Even alles op een afstand bekijken is soms wel goed, net als bij het maken van een schilderij. Ik wens je in ieder geval beterschap en dat je toch vlug weer vooruit kunt.
    Groetjes, Klaas

  • 25 Februari 2016 - 20:27

    Gladys:

    Dag lieve Ger,
    Wat een mooie, prachtige ervaring doe jij op. Je kunt je misschien niet voorstellen hoe blij ik voor jou ben. Zoals jij kan genieten van de natuur en van alle kleine dingen die het doen.... Gaaf! Let ook goed op jezelf, neem je rust op tijd. Veel liefs van ons. Cas en Gladys.

  • 25 Februari 2016 - 21:54

    Jopie Breukels:

    Lieve ger,
    voorzichtig ginds. Geen gekke dingen doen. Het is hier slecht weer. Vorige week ks eveline in het water gevallen, bij de steiger bij het uitstappen. Ze viel de verkeerde kant op. Ploem, in het water. En het is hier nog knap koud en miezerig. Ze heeft er niets aan over gehouden, geloof ik
    ger, het is mooi he, die echt hoge bergen. Geniet ervan.

    doe lekker op je gemak en rust goed uit. Ja, we zijn geen 20 meer.
    liefs, jopie

  • 26 Februari 2016 - 18:18

    Nel Van Herpen:

    Dag Ger,
    Ik heb met wat jaloersheid jouw verslag gelezen!
    Wat fijn voor je om dit allemaal mee te maken. Ik hoop dat je been snel weer beter zal zijn. Voorzichtig ermee zijn.
    Ik wens je nog een mooie tijd in Nepal. Ocky komt eraan!
    Hartelijke groet,
    Nel v. H


  • 27 Februari 2016 - 21:30

    AAF VAN DER WOLDE:


    Lieve roeister,pedagoge ,etc etc.
    Wat is het daar genieten van de prachtige natuur en de fijne mensen om je heen!
    Je beschrijft het zeer aanschouwelijk,dus geniet ik mee.Er is veel nieuws op det.v.
    omtrent Nepal en de vreselijke aardbeving, die er is geweest.Gister is de "tuinman "
    de hele dag geweest en hij zou met z'n heilzame capaciteiten je been graag masseren.
    De afstand is een punt,maar als je genezing voelt,komt het door de foto,die ik aan
    hem heb meegegeven van je verjaardagsfeest.
    Kijk met bewondering naar de beeldschone nepalnese kinderen met hun lieve bruine
    ogen.Er is nog een sociale jonge vrouw,die 50 kinderenonder haar hoede heeft
    Dessing had er een reportage over gemaakt Erg indrukwekkend en ik moest een
    traantje weg pinken.
    Lieve Ger take care of yourself en de kids een knuffel van auntie AAF
    .

  • 28 Februari 2016 - 10:07

    Aaf Van Der Wolde:

    Verstuur het bovenstaande epistel naar gernorely@waarbenjij.nu

  • 29 Februari 2016 - 19:05

    Theo:

    Ger,

    klinkt allemaal geweldig. Jammer van de blessure maar goed de natuur is blijkbaar wel heel duidelijk!! Rust dan dus ook maar uit.

  • 29 Februari 2016 - 22:55

    Ria:

    Hallo Ger,
    Dit gaat mijn 4de poging worden en nu moet het lukken!
    Hopelijk gaat het inmiddels wat beter met je been en kan je weer snel met je kinderen verder. Volgens mij kom je met heel veel inspiratie terug want je hebt wel veel van de omgeving mee gekregen natuurlijk door die tocht. Wij hebben vanavond ook weer flink ons best gedaan! Inmiddels heb ik een kleindochter gekregenen natuurlijk is het de liefste baby van Frankrijk. Alles is goed gegaan en ze zijn inmiddels weer uit het zieknhuis en ik ga volgende week knuffelen, ze heet Ise. Lieve Ger doe voorzichtig en zorg dat je op de been blijft! Heel veel lieve groeten xx Ria.

  • 01 Maart 2016 - 13:13

    Liny :

    Lieve Ger, hoe is het nu met je been? Dat is dus wel even VERPLICHT rusten hé. Fijn dat je toch zo kan genieten van de natuur. Het is al weer maart, wat gaat de tijd toch snel. Hopelijk zien we je weer gauw bij ons in het bootje.
    Lieve groet,
    Liny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 13355

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 22 April 2016

Nepal 2016

15 April 2014 - 15 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: