Goed om hier te zijn - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu Goed om hier te zijn - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Ger Peeters - WaarBenJij.nu

Goed om hier te zijn

Door: Ger Peeters

Blijf op de hoogte en volg Ger

19 Januari 2016 | Nepal, Kathmandu

De dag begint vroeg in Kathmandu. Ik word er blij van als ik s'morgens buiten loop, de kleuren, geur , zoveel mensen.
En dan de frisse kou! Over dag schijnt regelmatig de zon, heerlijk; maar 's nachts heel erg Koud (natuurlijk geen verwarming)
Doordat de I pad niet deed wat ik graag wilde, nog amper kontakt! De meeste tijd heb ik doorgebracht in Internet Hokjes, maar uiteindelijk een Apple shop gevonden met goede hulp.

Ben wel geschrokken van de gevolgen van de aardbeving, er is zeer trage opbouw door de toestanden bij de grens en het is zo triest om te zien hoe lange rijen mensen wachten op die 1 fles gas..mensen die nog hout hebben koken op hout.

Fantastisch hoe de kinderen en volwassenen vrolijk en vriendelijk blijven en dit alles nemen zoals het is!
En heerlijk voor mij om weer tussen hen te zijn.
Ik ben al begonnen met het werk in het kindertehuis en volgende week ga ik weer 1 dag mee naar school en geef Engels aan de staf van het kindertehuis. Contacten met "onze" stichting en afspraken....

Namaste en alle goeds



  • 19 Januari 2016 - 11:03

    José :

    Lieve Ger, ...,inderdaad, andere sfeer, zoals je beschrijft, dan vóór alle dramatische gebeurtenissen in Nepal.
    Succes met al je werkzaamheden, liefs

  • 19 Januari 2016 - 18:57

    Ria Van Poppel:

    Ger, wat fijn dat je helemaal weer thuis voelt en je plekje weer gevonden hebt. Heel veel succes gewenst en heel veel lieve groetjes van ons, Johan en ria

  • 21 Januari 2016 - 15:48

    Margriet:

    Hallo Ger,

    Goed dat je er bent!!
    Ja het zal een hele shock zijn om te zien wat de nasleep van de aardbeving is.
    Leuk dat je bij de kinderen bent en weer les gaat geven.

    Hou je taai en geniet.

    Tot mails
    Liefs Margriet

  • 22 Januari 2016 - 19:19

    Veronique:

    Ha lieve Ger,
    Klinkt al goed en vertrouwd, zo'n tweede keer met alles wat je al hebt bereikt in de stichting,
    Heb het gied, het begin is gemaakt en de tijd zal wel vliegen......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ger

Actief sinds 08 Maart 2014
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 13384

Voorgaande reizen:

14 Januari 2016 - 22 April 2016

Nepal 2016

15 April 2014 - 15 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: